Search This Blog

Saturday, August 20, 2016

Sedihnya...

Saya selalu fikir positif.
Bila org tak suka saya, saya ckp pada diri sendiri, saya pun ada tak suka org... itu mungkin sebab aura kami bertentangan.
Bila org sangka buruk pada saya, saya diam.
Bila org ngumpat buruk tentang saya dan saya pula tahu mereka umpat, saya jauhi diri dari mereka.
Bila saya rasa tak disayangi, saya fikir, cinta itu bukan menerima, tapi memberi.
Bila saya tak dihargai, saya fikir, Allah tahu dan Allah yg menilai...
Bila suami tak suka peluk saya, saya anggap itu sikapnya.
Bila dia kata dia sakit... saya cuba percaya kerana dia berusaha untuk sihat.
Bila org gelak pada kekurangan dan kelemahahan saya, saya cuba tahan sabar.... mereka tak rasa lagi...
Bila saya tahu dia masih rindu pada yg lain... hati saya masih luka... tapi tak apa... biarlah... siapa saya ? Sedar diri...
Bila anak yg saya jaga dari kecil buat hati saya terluka..  saya menangis sendiri... tak apa... dia tak durhaka sebab saya bukan ibunya...
Hmmmm.... banyaknya yg saya terpaksa pendam sendiri.
Harap saya tetap kuat....
Hati, jangan sedih...
Kita kena selalu kuat...
Kerana ramai lagi yg diluar sana nak lihat kita jatuh tersungkur...
Ramai lagi kat luar sana ingin lihat drama air mata kita...
Mereka akan bertambah...
Jadi... tabah la...

No comments:

Post a Comment