Search This Blog

Loading...

Sunday, January 31, 2016

Mc Gyverkah kita ?



Tadi masuk FB Uda, dok cerita hal dia jadi Mc Gyver...

Teringat dulu dulu, saya pun jadi serba boleh semua perkara.  Sampai satu masa... entah kenapa... saya berhenti untuk membuat pasangan saya selesa. 

Hehehe... Selesa la... asik bini jer buat, kan ?

Saya mula mengajar dia cara untuk pasang lampu.  Mengajar dia panjat tangga untuk pasang langsir.  Meminta tolong dia angkat kotak dan macam macam lagi.

Bukan saya tak mampu buat, tapi saya nak dia yang buat.

Dulu, saya juga yang tukar paip atau macam macam la... tetapi... kemudian... saya juga berhenti... tak ingat kenapa.  Saya harap somi saya buat, tapi sudahnya asik panggil plumber.  Dah manja dah dengan plumber tu... hahahaha... dia pun tak berkira sangat dengan kami.

Memang kita boleh buat semua benda... tetapi... biarlah somi kita buat bahagian dia.  Badan kita nak pakai lama...

Pasal Uda kat atas tu, dia kena buat semua kerana somi dia sedang sakit.

Semoga Uda tabah dan somi dia cepat sembuh.

Baik sangat budak Uda nih... kenal dia dari zaman dia berblog dan masa dia berjinak nak jadi jurufoto, sampai la dia dah ada studio sendiri siap upah orang. 

Rasanya sekarang dia tak aktif dah kot...

Simpati dengan Uda.... tapi dia seorang yang suka senyum dan sentiasa positif.  Memandang sesuatu dengan positif dan menganggap sedikit ujian dari Allah sebagai semangat dan menganggap satu kejayaan yang kecil sebagai satu hadiah yang besar dari Allah.

Siapa lah kita nak merungut kan ?


3 comments:

  1. Uda tu mmg kuat semangat betul..dari dulu..

    ReplyDelete
  2. Uda tu mmg kuat semangat betul..dari dulu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer... dia memamg gagah perkasa... macam kita ler... wink wink wink... ekekeke

      Oren, dah siap ker tempahan akak ?

      Delete