Search This Blog

Saturday, January 23, 2016

Hidup tak lama...

Jadi, lebih baik kita jadi lebih baik dan tidak cuba utk dengki atau iri hati atau menyakiti hati org lain apatah lagi hati sendiri.
Jaga hati sendiri.
Macam berjalan... Jika nampak belukar berduri, jgn rempuh masuk. Cuba elakkan. Kalau tak dpt elak...kena lalui jalan tu, cuba elak duri duri tu.
Hidup ni, kita tak boleh elak, kekadang tercucuk duri, cepat cabut dan ubat luka tu, kalau biarkan duri dlm daging, akibatnya buruk.

Kekadang, saya rasa diri saya sangat lemah.  Selalu pendam perasaan sendiri sendiri... 

Kekadang saya ingin jadi seperti orang lain yang berani meluahkan rasa... saya pernah cuba... bila ada yang saya terasa dengan kata kata orang... atau sikap orang... saya terus balas balik tanpa fikir panjang... sudahnya, saya sendiri yang rasa peritnya...

Memang saya tak boleh jadi seperti orang lain.  Bila saya cuba, berhari hari saya terfikir kata kata yang saya luahkan saat saya marah/sedih tu.

Last last, saya kembali seperti dulu.... pendam jer la rasa...

Itu mungkin terbaik buat diri saya...

Kan ?

 

No comments:

Post a Comment