Search This Blog

Loading...

Tuesday, February 18, 2014

Pagar depan rumah....

Ekoran dari kena tipu oleh kontraktor rumah yang buat rumah tak siap, buat bumbung bocor... buat pagar senget, jadi terpaksalah kami meroboh pagar yang senget tu.

Asik la orang tengok dan tegur... tak larat kami nak jawab dah.

Bumbung/siling yang bocor tu tak apa la... utk elakkan orang tegur, kami tak jemput orang mai umah atau kami tak buat kenduri... hahaha... baguih dok ado... sampai bila tah !

Semalam, hubby kena tegur oleh Prof depan rumah kami tu.  Prof tu kami hormat la sebab dia kategori orang tua sangat baik dan tak sombong.  Dia pencen dah kot... mungkin jadi pensyarah lagi... kontrak ker apa tak pasti plak aku.  Bagus jer dia dok dua suami isteri kat rumah depan rumah kami tu...  Errr... citer pasal prof plak... aiceh...
Prof tu tegur la suruh roboh pagar tu takut timpa anak anak kami yang kecik kecik tu... huhuhu... prihatin sungguh...



 
Jadi, semalam... kami panggil la bekho ni dan lori uruskan pagar tu...  kena la dalam RM300.00.  Kira murah la sebab sebelum ni orang minta seribu ko... adoiii... kami dah la tak kaya dah...  Kalau masih seribu, kami terpaksalah fikir 4 juta kali utk roboh pagar tu.


See... dah lapang dah !

Gate besi selamat tinggal jugak !  
Orang nak buat semula pagar ni... nak kena bayar RM2000.00.  Hmmm... kena baget dengan betul betul la... tak berapa banyak sangat duit pun...  Ada orang minta RM10,000.00 sebelum nih.  So, ini 2K kira murah la...  cuma, duit ni kami tak cop sendiri... makanya, kena la fikir banyak skit...
Aku suruh hubby buat pagar bodoh tu dulu... yang jaring jaring tu... tapi dia bo layan jer saranan aku... ceh !



Pokok pelam depan rumah... baru berbunga dan berputik halus halus... tak tau lagi sempat makan atau tidak pelam ni.  Nama pelam pun kami tak tau sebab sapa tah campak biji kat situ dan pokoknya membesar setelah kami bela dan pokok asal pemaju tanam kami tebang !

Adoiii... abih semua bunga bunga yang Ika tanam... selamat tinggal semuanya...
Rasanya, masa kami mula pindah ke rumah ni, tanahnya sangat lembut.  Sekarang ni, tak pasti sebab lama duduk atau memang sebab panas keterlaluan menyebabkan tanah tak berapa sesuai untuk ditanam apa apa... kering dan keras... tak larat nak cangkul... boleh melecet jari jemari aku...

Huhuhu...

Duit duit... dimana kau duitt.....



Pagar asalnya gitu la... ini masa dia senget skit jer...  (30/10/2011).  Tapi tahun ni dia senget sangat sangat dah... dan tak sempat nak ambil bukti/kenangan sebab masa balik tu, bekho dah tolak pun pagar tu... huhuhu...

Kebetulan amik gambar budak ni naik basikal... utk test DSLR ... hehehe...




6 comments:

  1. mana gambar pagar senget tu?
    x eh bayangkan cmner rupa pagar senget

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pernah amik kot... malu... hahaha...

      Delete
  2. Replies
    1. Akak dah masukkan pun pic pagar... tapi yang masa tahun 2011... yang terkini tak sempat ambil sebelum dirobohkan... :)

      Delete