Search This Blog

Tuesday, February 4, 2014

Anak-anakku sayang...

Dua tiga hari lepas, ada sedikit salah faham... kakak merajuk dengan aku. White board yang telah ditulis "Happy valentine day", ... bla bla bla ucapan selamat berbahagia untuk aku suami isteri selamanya itu dipadamnya bila dia marah. Dia yang tulis sebelum itu, dia sendiri yang padam.

Esoknya aku tulis di whiteboard tu,


"Mama ni tak bagus. Sapa nak mama lain, angkat tangan. "
 

"Kak ya tak mau mama lain. Kak ya sayang mama." Tulis anak perempuan aku.

"Tapi mama selalu marah kak ya... cari la mama yg baik", saja menduga.
 

"Kak ya tak mau mama lain"... tegas si Amalia lepas tu berlalu tinggalkan aku dengan baju baju yang kena iron satu almari tu...

Anak yang lain tak tulis apa apa... senyap jer.  Tak respon pada tulisan aku di whiteboard tu.

Jadi, esoknya kakak dan adik2nya tulis la kad ini...

 




Kelakar plak... siap tulis harga tu.  Mereka dengar la aku sembang dengan abah diorang cakap aku nak beli meja Jepun rege RM320 tu... adeh adeh... tak ada budget bulan ni la...



Gitu ler anak anak...

3 comments: