Search This Blog

Loading...

Thursday, December 12, 2013

Pic gedik...

Entry hari ini banyak... sebab banyak citer tertunggak... so, layaaaaaannnnn...

Pegi umah Pak Su... adik aku yang bongsu.  Dia baru renovate rumah.  Jadi, dia suruh pegi tengok umah dia... hehehe... cantik ... cuma masih semak skit la... 


Dengan adik adik lelaki... Pak Su yang kiri... dan Pak Tam yang kanan... Dah macam bangla jual karpet jer adik aku Pak Tam nih... Dia sorang jer jenis banyak bulu kat muka.  Adik beradik yang lain, bulu janggut pun jenuh nak bela... Misai pun sebatu satu bulu.... hahaha...
Aku ??? Aku jenis banyak bulu jugak agaknya.  Sib baik la bulu kat muka aku tak berapa nak jelas... Itu pun kena cukur selalu... hehehe... malu kan ?  

Dengan mak tersayang... Selalu aku melawat mak, aku beli limau bali barang dua tiga puluh ringgit.  Semalam chik komplen, buah yang dia makan pahit sangat... tak sedap... hahaha... salahkan aku yang beli pulak.  Mana la aku tahu sedap ker tidak...  Yang mak belah masa aku dok kat sana tu sedap jer... tapi dapat kat dia... tak sedap pulak... Kesian kat dia...

Err... kesian kat mak, tunggu anak dia yang kat Pahang tu... (Kak Ani) tak sampai sampai... jadi, mak pun bagi la limau tu pada Chik... dah lebih seminggu dah limau tu mak simpan...

Satu satunya adik perempuan aku.... 

Pandangan korang memang betul... adik aku memang lebih besar dari aku... 
 
 


Itu la gelagat aku dengan adik adik beradik aku dan mak aku.  Seronok bersama keluarga sendiri... kan ???
Posted by Picasa

4 comments:

  1. adik akak tu mmg suka bergaya kan?
    hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'ah... dia la yang paksa akak ikut bergaya macam dia... hehehe...

      Delete
  2. limau bali tu maybe sebab tak buat betul2 bahagian putih.. jadi pahit kot.. hehe.. lama tak makan limau bali..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entah la... biasa dah kami makan tu. Limau tu dah lama dah, emak baru bagi kat anak yang lain selepas anak yang dia tunggu tak sampai... kesian kat mak... dia selalu ingat anak anak dia...

      Delete