Search This Blog

Loading...

Thursday, December 5, 2013

Kucing...



Kucing ni selalu macam ni... kalau aku tak perasan, dia bukan nak turun. Dok atas bumbung... macam plastik sampah...  silap silap terbawak pi opis pulak... macam sampah orang opis lain (kekadang!)... hehehe...

Aku suruh turun... selamba jer dia... 

Buat keras tak dengar.... 

Siap baring lagi malas...
Ini kucing jantan... sangat gumuk... dan bulu sangat lebat....
Suka benar melengkar kat kaki... kadang tu orang nak kerja, dia sibuk nak masuk keter... dah ngalahkan anak aku pulak si Tam nih !


Ini sekor lagi... putih plain.... betina...


Ini Rani...  betina.... yang lain tu ada nama... aku yang tak ingat apa nama tah anak anak aku taruk...
Semua mereka ini kucing kacukan... tapi tak berapa nak menjadi... hahaha...
p/s: Bukan rani, tapi risya ker apa tah namanya...

Kucing kucing ni bila dilihat mukanya... kekadang macam spicis serigala pun ada... huhuhu... Cer tengok yang putih tu... macam FOX... kaler jer putih !

Ini kucing mahal... hehehe... namanya Rana..

Kucing atas tu tumpang makanan kucing mahal ni la menyebabkan bulu mereka sangat panjang... dan gebus !

Kucing normal... bulu sedikit pendek... muka gemok... ekor kecik... (kucing kat google !)
Dapat yang macam ni... comel kan ?


Posted by Picasa

4 comments:

  1. comel comel.. hehheh

    kucing zar sejak hilang dua hari .. terus kami x bagi keluar dah.. dia pun dah meroyan dok dalam rumah je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ari tu pun, kucing kami ilang... yang mahal tu. Hubby merepek sampai la kucing tu dijumpai... sakit kan tinger ? Lepas tu serik la... kurung la kucing... dan anak sekali dalam rumah tu, pintu dan tingkap tak pernah bukak... hahaha...

      Delete
  2. wahh..gebunya bulu..saya suka tengok kucing comel comel..tapi takut nak pegang.. bela tu jauh sekali la.. hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu akak tak suka kucing... tapi... hubby suka... So, bela jer la...

      Delete