Search This Blog

Loading...

Tuesday, January 13, 2015

Kenapa remaja minat K-Pop

Ok...

Aku rasa la... aku pun remaja purba... minat juga la kat artis Korea nih.  Tapi bukan semua artis Korea.  Aku hanya minat kat Lee Min Ho jer..  yang lain tu... ok ok jer.  Tapi kalau lagu mereka, yang banyak budak remaja suka tu, boleh pengsan kalau aku dengar... hahahaha...

Remaja yang minat K-Pop ni rasanya remaja naif.  Remaja tak naif, aku rasa akan minat awang hitam... hahaha... kenapa ? Guest what ? Apa yang anda anggap, aku tidak peduli.

Kenapa minat artis K-Pop...

Tahu tak, biasanya kalau cerita drama Korea ada standard dia.

1. Semua hero mesti comel dan tinggi kurus (tak kira la sebab bedah ker apa ker !).

2. Percintaan mereka nampak cute.  Pakwenya take care awek dia dengan cara yang sopan.

3. Kalau awek dia sakit, dia dukung atas belakang.


4. Kalau awek dia sakit, atau apa apa la, dia akan masakkan untuk awek dia.

5. Kalau dia cintakan awek dia, dia cinta sangat sangat dan boleh mengalirkan air mata untuk awek dia.


Itu jer antara yang aku nampak boleh mengacau emosi gadis remaja kita (termasuk aku... hahaha)


Kalau artis korea K-Pop penyanyi tu, memang mereka sangat sangat comey... biarpun comel buatan plastik dan sebagainya, tetapi memang mereka comey sangat... aku tak nafikan.

Tak kira lelaki atau perempuan, gerakkan lincah mereka dengan pakaian mereka yang tak serabai sana sini, membuat gadis naif sangat suka...

Oh... betapa naifnya gadis yang naik pentas tu kan ?  Sangat pemalu... aku suka dengan mereka.  Dengan perasaan remaja yang sedang sedang ah ah tu... memang mengujakan dapat naik pentas dan bersama dengan artis pujaan yang selama ini di lihat di kata TV.

Aku sendiri... membayangkan dapat makan berdua dengan Lee Min Ho, tentu aku tak makan, aku tengok dan tengokkkk jer muka dia, dah kenyang... hahahaha... over kan ?

Anak aku sendiri berapa kali teruja bila dengar artis Korea mai Malaysia.  Sib baik KL tu jauh, kalau KL tu setengah jam jer dari Kedah, mau dia paksa aku pegi dengan dia ke konsert tu.

Tapiii... kalau semua tu kita dapat bendung dengan mengatakan, sekadar minat ok, tetapi, kalau melampau, itu sudah tidak boleh diterima.  Tapi, aku rasa, anak gadis kita yang kat pentas tu mana tahu yang artis tu nak buat gitu kat dia.  Kesian kat anak gadis naif kita.

Aku bayangkan kalau aku dan kakak pegi konsert, tetiba kakak dipilih untuk naik pentas.  Tentu kakak tak tolak... dan... jadilah seperti mereka...

Hmmm... kesian mereka.

Tapi, aku pasti... kalaulah artis Korea sampai Kedah, sampai berguling kakak nak pi konsert tu, gerenti tak dapat...

Sebab apa ?

Sebab dia ada abah yang tegas... yang memang akan halang daripada benda benda macam ni berlaku...

Kalau dia tak ada abah yang tegas, mau dengan aku yang lemah lembut (perasan, padahal sama minat K-Pop... hahaha), pergi jugak ke konsert tu... dan harus kami jugak kena peluk kalau dapat naik pentas tu...


ADOIII LA...



No comments:

Post a Comment