Search This Blog

Loading...

Tuesday, August 19, 2014

Rindu milik kami...

"Mama... tak best la abah tak ada... !"

Hmmm... dah kedengaran dah rungutan sorang anakku.

Hari ini, genap seminggu hubby keluar.  Bagi aku, mulanya aku rasa bebas skit la.  Yer la... bila ada TUAN TANAH, aku balik memang terkejar kejar la utk menguruskan itu ini.

Lagi best, bila tak ada lagi bebelan dan rungutan serta muka serta suara marah marah dia...

Now, aku yang jadi TUAN TANAH, suka hati aku la.  Tak nak masak, beli jer.  Kalau malas beli, suruh jer budak budak masak megi... hahaha... baguih punya mama.

Now, kami dah teringat ingat dah...

Ingat pada dia... pagi pagi yang aku cium tangannya... dan dia cium bib... arghhhh....

Ingat pada dia... bila dia letih... dan aku hanya minta izin utk keluar... dia hanya mengangguk sambung tidor.  Bila dia begitu, aku hanya tinggalkan dia dengan ciuman dipipi dan dahinya.

Kami mula rindu dengan gelak ketawa dia.

Kami mula rindu pada lawan lawan tumbuk tumbuk atas katil dengan anak anak...

Kami mula rindu segala miliknya...

Dan aku juga dah rindu...

Hmmm....



2 comments:

  1. BIASA LAH TU
    ADA DEPAN MATA.. ADA JE YG TAK KENA
    HAHA
    # itu saya tau

    ReplyDelete