Search This Blog

Loading...

Thursday, August 14, 2014

Bersemuka, slow talk atau diamkan diri...

Biasa kalau kita ada masalah dengan orang, mana yang lebih sesuai ? Samada kita diamkan diri... jauhkan diri... buat tak tau... atau kita sembang luahkan perasaan ?

Selalu, dulu... aku ada masalah, diamkan diri saja.  Dulu juga... aku yang berbaik baik semula la dengan errr errr errr... hubby aku tu la...

Lepas tu, aku belajar untuk meluahkan perasaan... berbincang dari hati ke hati.  Kemudian, aku berhenti untuk berbincang... sebab banyak perbincangan aku yang kembali sakit hati... dan kecik hati... makan hati...

Tapi... atas nasihat orang... kalau nak sesuatu berakhir dengan baik... kita kena kuat semangat.  Peduli kan kata kata dia... makian dia... atau apa saja... tahan telinga dan perasaan... cakap juga apa yang kita nak cakap...

Last last... aku rasa... tindakan itu ada kesan baiknya.  Bila kita rasa kita benar, kita tegakkan selagi mampu... dalam scope yang boleh la... jangan la sampai kuwang ajor plak...

Memang la aku kena teruk... hati aku hampir remuk... tapi... hmmm...  ok la...  sesekali jer rasa macam nak lari jauh... adoiii la...

Kalau orang nampak, macam la aku ni gaduh giler giler... padahal esok lusa elok jer mandi basah rambut... HAHAHAHA...

Gitu la laki bini... kan ???


p/s : Biasalah somi akan keluarkan kata kata kurang sopan pada aku dalam keadaan marah.  Tapi... aku sedaya mungkin utk tetap hormatkan dia.  One day, aku tanyakan pada dia... adakah kata yang dia ucapkan itu patut keluar utk aku ? Dia kata TAK !  Hmmmm... sib baik dia jawab gitu, kalau tak, lepas lepas ni tentu aku sebut word tu pada dia... Adoiii la...




4 comments:

  1. biasa la gaduh gaduh suami isteri.. tapi bila suami keluarkan kata kata kurang manis tu tak sedap juga... kadang2 perlu juga tegur..tapi bukan tegur masa tu.. biar marah sama2 reda.. lepas mandi basah rambut baru bgtau kata yg kita kecik ati dia cakap gitu..tapi jgn pulak gaduh balik.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang banyak kali tegur dah. Orang yang sangat sweet diluar, sangat sopan, sangat baik dengan orang lain, rupanya dia dia perlukan tempat utk meluahkan sifat tak baik dia... macam split personality kiranya.

      Orang tidak percaya apa yang akak katakan... hahaha... tapi tak apa... sabor jer la. Sib baik la, personality dia yang satu lagi tu kadang kadang jer muncul... hehehe...

      Delete