Search This Blog

Sunday, November 20, 2016

Sekitar UPSR terkini...

Keputusan dah keluar, memacam reaksi ibu bapa.  Ada yang syukur saja macam saya, ada yang tak puas hati dengan result anak, ada yang tak puas hati sebab anak sedih dan ada yang tak puas hati nak semak semula.

Hmmm...

Sekolah anak saya ada 2 orang 6A ... kiranya ok la. Mereka mewakili sekolah dan juga kelas Abang.

Anak anak kawan suami dan juga merupakan kawan-kawan Abang, ada yang tiada satupun A.  Hmmm... kiranya, dalam malas malas abang, berjaya juga dia dapat A.

"Mama... kenapa kawan abang tak dapat A?"

"Dia bukan sekelas dengan abang kan ?"

"Yer..."

"Itu sebab mama hantar abang pi tuisen tu..."

"Kawan abang pun pegi tuisen juga.  Belajar lagi rajin dari abang"
"Kenapa abang tak rajin sangat pun dapat A"

Amboiii... nampak macam riak, atau memang nak bertanya sebab tak faham, saya pun tak tahu.

"Tak baik abang cakap macam tu.  Itu riak namanya.  Kalau abang belajar lebih lagi, tentu abang boleh dapat semua A", kata saya sambil menasihati sikap abang.

Abang mengangguk tanda faham.

Saya harap dia dapat berubah lebih baik lagi selepas ini.

Abah dia nak hantar ke sekolah agama pulak.  Dok survey survey nih.




No comments:

Post a Comment