Search This Blog

Loading...

Sunday, November 13, 2016

Konvo...

Abang dah nak tukar kepada remaja... bukan kanak kanak dah...






"Kak Izan nak pegi tengok anak konvo"

"Kak Izan ada anak nak konvo ?"

"Ada... tapi bukan kat Dewan Mas... kat sekolah jer... hahaha..."

Ekekeke... serentak plak konvo UUM dengan konvo darjah 6 sekolah ni.

Ini akan jadi kenangan untuk Abang.

Jauh lagi perjalanan pembelajaran abang... Insya-Allah.

Semoga Abang berjaya jadi abang yang dapat membimbing adik dan anak yang baik untuk mama dan abah.  Semoga abang berjaya dimasa hadapan.

Keputusan UPSR pun belum keluar lagi.



"Kenapa mereka bergambar, tapi abang tak bergambar pun", abang bertanya sambil melihat graduan univ mengambil gambar.

"Mereka bergambar dengan bunga"

"Kenapa abang tak dapat bunga"

"Mana ada kawan abang yang dapat bunga, sorang jer pun dapat"

"Siapa ?"

"Yang dok sebelah abang tu. Abang tahu kenapa dia dapat bunga?"

"Tak"

"Sebab dia sorang jer tak adik adik beradik... semua yang dia nak dia dapat.. mak ayah dia tok dia semua bagii apa yang dia nak"

"Hmmm..."

Kak Ya dari belakang menyampuk, "Kak Ya nak dapat semua yang Kak Ya nak !"
Hehehe... anak bertuah ni belum cukup besar macam abang...

"Mana abang nak pilih, ada adik beradik atau dapat semua yang abang nak?

"Mesti la nak adik beradik. Kalau dapat semua yang kita nak, macam nerf tu, nak main dengan siapa pulak?

"Betul... ", saya menjawab dalam senyum.

Sebenarnya, kalau saya beri pada Abang tahun ni, apa kata kakak, dan adik adiknya juga tentu nak nanti... dan kalau bukan tarikh konvo, nak cari mana pula bunga... huhuhu... sabor jer la...

"Sebenarnya kebahagian adalah bila kita ada sesuatu kita berkongsi.  Mana best kalau rumah kita besar, tetapi semua rumah orang keliling kita kecik.  Mana best kalau rumah kita besar, tetapi tiada orang pun datang rumah", saya teruskan berceramah kepada anak anak..

No comments:

Post a Comment