Search This Blog

Loading...

Thursday, October 20, 2016

Pembelian online paling mencabar...

Pembelian kali ini paling mencabar kesabaran saya.
Dari minggu lepas saya mencuba...


Anak anak dah semangat nak guna.  Rasanya mereka nak main bila cuti sekolah agaknya.  Tak apa, sabar jer la anak anak nih.

Yang stress sebab mereka dah bagi duit siap siap kat saya.  Jadinya, rasa bersalah kalau saya tak beli.  Itu duit upah sebab bersunat abang... hahahaha... apa la... dan juga duit yang mereka kumpul sedikit sedikit (terutamanya Adik Mie yang rajin membantu dan saya akan beri upah kepada dia)

Saya ada call Lazada, call Bank... dan macam macam... sampai la lastnya saya tahu, ada masalah dengan browser.  Hampes betul.  IE saja yang berjaya kerana IE uptodate.  Kalau tak, kena la pergi Alor Setar Mall untuk dapatkan mainan nih...

Kalau pegi Alor Setar Mall, bukan takat RM200 abis... mau beratus ratus... hahaha... TOYS R US tu tau jer la !

Selamat duitku.

Petang ni nak beli barang sekolah anak.  Kasut kasut mereka dah banyak yang rosak tak boleh tunggu tahun depan.

Kasut Kak Ya dah sempit sangat.  Kesian Kak Ya... jarinya sakit tersepit.

Kasut Kakak pula dan tercabut dalamnya, dan kasut sport pulak dah lekang tapak.

Kasut Adik Mie dah lekang getah tepi tepi putih tu...

Ades... macam orang miskin dah anak anak ku ke sekolah...

Ada yang nak sedekah kasut ker ?

Sebenarnya banyak kasut mereka yang saya simpan... masih elok lagi.  Tapi... tak sesuai dan tak padan dengan mereka.  Ada yang kasut perempuan, Adik Mie tak boleh pakai.

Yang Kakak pula, kaki Kak Ya dah sama besar atau mungkin lebih besar dari kaki Kakak.  Isk... panjang betul budak sorang tu... itu yang tak boleh turunkan kasut mereka macam turunkan baju kakak dan abang pada adik adik mereka.... ades !

Hmmm...

Tak apa... rezeki untuk mereka sentiasa ada.  Jadi, kita berusaha saja la...




No comments:

Post a Comment