Search This Blog

Tuesday, October 18, 2016

Hujan pun berhenti...

Beberapa hari kakak minta untuk belikan dia HP baru. 

Marah saya pada dia saya tetap pendam sendiri bila ingatkan tentang HP lamanya yang dia pecahkan kerana mahukan HP baru.

Saya biarkan dulu permintaan dia tanpa janji untuk tunaikan.  Saya suruh dia minta pada keluarga di Pahang, tapi saya rasa mereka pun tidak mampu melayan kehendak dia.

Hmmm... biarkan dulu.  Banyak betul komitmen saya sekarang ni dengan kenaikan kos sara hidup lately dan gaji yang tidak lagi seperti dulu.  Saya cuba untuk survive dalam keadaan ekonomi yang teruk ini.  Alhamdullilah, anak yang lain memahami.

Adik dan abang mengumpul duit berbulan bulan untuk dapatkan mainan yang mereka impikan.  Minggu lepas mereka minta untuk pecahkan tabung untuk mengira duit yang ada.  Saya benarkan kerana itu duit mereka.

Mereka mengira... dan anggaran dalam 200 lebih.  Mereka mencari mainan dalam lazada...  Mereka serahkan duit yang cukup untuk membeli mainan tersebut kepada saya.

Saya cuba membayarnya.  Entah kenapa tak tahu la Lazada asyik rejek saja pembayaran saya.  Adakah sebab baki dalam bank saya tak banyak ? Hahahaha... kesian saya.  Bakinya masih cukup untuk membayar mainan anak saya ini, tapi mungkin mereka ada masalah kerana mainan ini terlalu cepat habis.  Setiap kali saya order, barangnya hanya berbaki satu dan bila saya nak bayar, katanya barangnya telah habis.

Hampes betul !!!

Saya kira kena tunggu gaji dulu kut... duit dalam tu banyak skit.  Hahahaha... apa apa la...

DCCK saya plak...

Kelmarin, seperti biasa, pagi sebelum kerja, suami datang pada saya dan menghulur salam.  Saya seperti biasa menyambut. 

"Kenapa tak minta maaf ?", perlahan saya katakan padanya.

"Eh... kita pula nak minta maaf ?"

"Abang yang mulakan, siapa suruh ?"

Hmm... malas saya nak berdebat, saya cium tangannya

"Abang minta maaf", perlahan suami bisikan kata maaf. Segala marah saya yang berbuku di dada sebelum ini lebur. 

Suami peluk saya erat... dan saya tahu... hati saya tidak cukup kering... dan saya masih sayangkan dia.









1 comment: