Search This Blog

Loading...

Wednesday, November 19, 2014

DCCK orang... kisah suami curang.

Kelmarin dulu baca dalam paper... Harian ker Metro ker apa tah...

Ada sorang isteri tu meluahkan perasaan pasal suami dia curang.  Dia tahu somi dia curang semasa dia ada 3 anak dan suami curang sejak anak pertama lagi... dan itu berlaku 6 ker 10 tahun lalu.

Adushhh...

Curang tu plak... terlanjur berkali kali... Adehhhh....  Kata Saiful Nang, itu bukan terlanjur, tapi terlunjur... hahahaha...

Lepas tu... dia pun tanya la somi dia apasal somi dia curang... sebab layanan somi dia pada dia tip top.  Duit bagi... malam mesra... manja bla bla bla... kiranya somi yang sangat sangat baik la... sempurna utk dia dan anak anak...

Somi dia tak sampai hati nak beritahu mulut, jadinya dia tulis la surat kiranya luahan hati somi dia.  Somi dia beritahulah kelemahan dia...

1. Isteri dia masa anak dara dulu jadi rebutan, tinggi, kurus, mata menggoda, cantik... dia bangga dapat isteri dia.
2. Bila isteri dia mengandung, isteri dia dah tak jaga badan... gemuk... badan berbau ... dia tak sampai hati nak beritahu isteri dia.
3. Janda yang namanya sangat cantik dan aku tak ingat dah tu sangat menggoda biarpun anak dia tak silap 4 ke 6 orang kot...
4. Rambut dia bau busuk...

Bla bla bla banyak la keburukan dia...

Hmmm...

Aku rasa ramai orang dah tahu kot cerita ni sebab jadi VIRAL kat FB/internet.

Tapi, aku yang membaca tu jadi membara plak.  Aku ingatkan aku sorang jer sebab aku perempuan, tapi rupanya SAIFUL NANG pun rasa gitu ? Hahahaha...

Kiranya naluri aku betul la yer...

So, apa yang aku nak share kat sini adalah apa tindakan kita atau aku kalau dapat somi yang gitu.

Bersediakah kita hadapi keadaan macam tu ?

Hmmm...  ada teman aku yang somi curang, tapi dapat jer terima somi dia semula... hahaha... funny... tapi itu lumrah la.  Kita tak dok tempat dia, kita boleh kata macam macam kan ?  Tapi, somi curang itu cerita lain... masalahnya somi bandingkan dengan orang lain... giler...

Jadi, apa yang aku cakap di bawah adalah kerana hawa nafsu tanpa fikir panjang....

Kalaulah tetiba somi aku kata gitu... bukan setakat kata aku ni busuk dan huduh gemuk bla bla bla tapi siap bandingkan aku dengan janda lain yang mengancam... amboiiii...

First... aku akan menangis dulu dua tiga hari.

Second... aku akan minta dilepaskan dulu ... utk aku dapatkan berat badan ideal aku supaya aku dapat bersama dengan dia semula dengan yakin.

Jika aku dah capai berat badan ideal... dia mesti dapatkan aku dengan cara dia dapatkan aku semasa aku anak dara dulu...

Kalau aku dapat terima dia... ok....

Tapi, kalau boleh... kalau ada orang lain yang menggoda dan aku tergoda dengan dia... aku nak juga kawin dengan orang lain... sekurangnya seminggu... pun jadilah... tak perlu bertahun.  Jadi, dia tak perlu bertanggung jawab dengan aku atau anak aku.

Aku nak rasa, bagaimana 'bersama' dengan orang lain selain dari somi aku yang mengata aku ni dah tak hebat lagi tu... sekurangnya, aku juga boleh buat perbandingan performance somi bodoh aku no satu dengan somi no dua...  tak ada la dia sorang sorang jer boleh buat perbandingan... kan ???

Tapiiii... kalau aku rasa somi baru aku hebat... dan lebih baik utk aku... jadinya... selamat tinggal wahai suami bodoh no 1....

Hahahahaha... gelak setan !

Sepatutnya, somi bodoh tu cakap awal secara baik baik dengan isteri dia... biarlah tersinggung macam mana pun daripada melukakan isteri dia sampai tahap gitu HANYA KERANA SAYANG???  Giler koooo...

Tapi... katalah aku tak dapat balik semula berat badan ideal (tapi biasanya 100% boleh bila dah kena smash terduduk macam ni... dan 3 orang perempuan yang aku kenal yang badan berisi jadi cam anak dara semula bila hati terluka !), aku akan tinggalkan terus suami bodoh tu, dan aku akan membesarkan anak atau aku akan terima lelaki lain yang dapat terima aku seadaanya...


LELAKI TU BODOH KERANA BUAT PERBANDINGAN GITU... dan CAKAP PADA ISTERI !!!  WALAUPUN DIA MENGAKU KESALAHAN DIA... ITU BUKAN BERMAKNA DIA BOLEH DIMAAFKAN DENGAN SENANG SENANG... KOT NANTI PEREMPUAN TU TUA BALIK... DAH KEDUT... TAK LEH PERBAIK... APA AKAN JADI ??? HMMMM... BODOH !

AKU RASA, KALAU ISTERI DIA SAKIT... TERBARING... ALAMAT DIA ADALAH JENIS LELAKI YANG AKAN LARI TINGGALKAN ISTERI DIA... JADI... SANGGUP KER ISTERI DIA TERIMA LAGI ? HMMM... SOMI BODOH !!!

AKU JARANG MAKI... TAPI DENGAN LELAKI KEJI GINI... MEMANG AKU RASA NAK MAKI HEBAT HEBAT... NAMUN AKU TAK RETI... JADI... WORD BODOH JER LA YANG MAMPU AKU CAKAP...

TAMAT !


p/s : Benci aku... internet dua tiga hari problem, FB aku tak berapa nak boleh masuk sebab ada 'masalah dalaman' ... huhuhu... terperap dua tiga hari cerita kat atas tu dalam paler aku... ceh !


Note : Kepada perempuan kat luar sana yang rasa somi sayang setengah mati tu... errrr.... berjaga jaga yer... kita tak tahu masa depan kita !  




3 comments:

  1. MMG VIRAL PUN, ADA BACA JUGAK
    TP BACA JAWAPAN MAH (ISTERI TERANIAYA) KAT BLOG MUMMY LYNA TU MMG TERBAIK, HAHA

    ReplyDelete
  2. Terfikir juga... mungkin nak eklan produk ? Ceh... giler glamer penjual produk (utk cerita asal dalam paper tu )... tapi siap ada jawapan pakar tu yang tak tahan... disamping cerita cerita hal gemuk dalam tu... hmmmm....

    ReplyDelete