Search This Blog

Thursday, December 10, 2015

Bayar utang di ujung tahun...

Bayar utang ujung tahun...

Kan ?


Letrik bulan ni jadi tertunggak.  Agaknya bayar lewat kot... hmmm... to be safe,  bayar jugak la siap siap untuk bulannnnn depan.

Bayar juga perabis duit kredit... bagi zero terus ujung ujung tahun ni.  Mudah skit idup.  Kalau tak, tengok ada hutang ni, rasa macam tak selesa... dapat plak peringatan... kekadang bank call... dok tengah meeting la... siap tanya nak bank in pukul berapa la itu ini.  Memang caring sungguh bank ni.

Lately dia dah tak call dah... lepas saya jawab, nak antar surat, antar la... hahahaha... Yer la... orang dok bz meeting, dia call suara macam stress... kita jawab pun macam stress la jugak.  Amik ko.

Ingat nak tukar kredit public bank pulak.  Tengok la... kalau ok, kita buat la.  Public bank banyak skit yang offer zero interest kot.

Nanti kita semak !

Bank Islam bukan tak bagus... bagus... tapi interest dia banyak jugak.  Hmmmm... apa pun... errr... malas nak komen banyak la.

Bil letrik boleh semak online.  Tak tau la bila wujudnya sistem ni, tapi, ada la...
Pegi je sini : https://eapplication.tnb.com.my/public/checkbill.aspx

Kalau nak login boleh juga... try la sana sini https://eapplication.tnb.com.my/



Saya gunakan untuk semak bil rumah sewa saya.

Sapa yang sewa kat rumah saya tu, bersih jer RM250.00 satu bilik siap ekon, dapur, peti ais, tv dll keperluan asas... bil letrik dan bil air saya yang bayar...

Sekarang ni ada kosong satu bilik... tapi berkongsi la sampai bulan 4.  Lepas bulan 4 nanti, dok la sengsorang satu bilik.  Biasanya budak praktikum yang masuk.  Saya tak la kesah sangat... senang nak urus.

Eh...


No comments:

Post a Comment