Search This Blog

Monday, March 9, 2015

Asingkan bilik anak dan deco...

Sepanjang cuti dua hari ini, sepatutnya aku merajuk.  Tapi aku salurkan rasa merajuk aku dengan mengisi masa mengubah kedudukan perabut dalam rumah.

Nak beli perabut baru pun sedang berkira kira.  Duit belum ada banyak lagi.  Dah banyak nanti baru kita kira semula.  Now, sibuk survey barang.



Aku ubah kabinet ni ke ruang tamu semula.  Dulu aku tak letak sini masa anak kecik sebab mereka suka naik atas tu.  Bahaya... takut jatuh mereka dan TV juga.  Kabinet tu juga tercabut pintu sebab mereka rosakkan.  

Memang trill la jaga anak anak kecik nih.  Si Najmi (model tak berbaju tu) pun pernah hilang dalam kabinet nih.  Kami cari cari tak jumpa.  Last last tengok ada dalam kabinet ni berpeluh peluh.  Masa tu rasanya dia tak boleh jalan lagi kot... bermain dangan Amalia.  Adoiii la.

Lepas tu jenuh maid aku ikat semua kabinet.  Selain daripada utk keselamatan, juga kerana mereka suka ambil barang dalam kabinet dan sepahkan...

Now, mereka dah besar.  Nak mula la cantikkan rumah... tapi duit plak tak cantik... hahaha...

Model yang atas tadi siap berbaring pura pura tidor.  Bilik ini selepas aku pindahkan katil kakak.  Aku jadikan bilik boys.  Kaler tema biru.  Tetapi, now kalernya sedikit gelap.

Mungkin akan dicat kombinasi kaler putih + biru kot lepas ni.

Sedang mencari jalan nak barukan semula kabinet nih.  Berat gilos kabinet ni.  Aku angkat berdua jer dengan Najmi.  

Lepas tu aku sakit balik... sakit perempuan bila angkat berat... huhuhu...

Ini juga aku buat selepas cari jalan nak letak hp tu tak ada.  Aku pindahkan katil kami jauh skit dari plug.  Jadi tak ada tempat nak letak hp.  Ada idea gini dalam internet... terus aku tiru... hehehe...


Penat penat aku angkat almari, kabinet dan katil... nak rehat sekejap tengah hari tu, hubby pun balik dari outstation ke Penang.  Terus dia berleter itu ini... 

Uwaaa... stressnya dapat somi kaki berleter !




No comments:

Post a Comment