Search This Blog

Sunday, April 2, 2017

Mungkin...

Mimpi itu indah...
Jika kita terus bermimpi... dan mimpi boleh bersambung...

Jika kita penat, kita tidor dan sambung lagi mimpi...

Orang kata, mimpi adalah medium terbaik untuk melarikan diri dari kenyataan...
Tapi itu mimpi dalam jaga...

Usah bermimpi...
Terima hakikat...

Tapi saya tetap ingin tidor dan bermimpi indah...
Jika pun mimpi indah tidak hadir, sekurangnya saya tidak perlu berhadapan dengan kenyataan...
Biar seketika...

--------------------------------------------- '' ------------------------------------------

Jika ... jika... jika...

Hmmm... malas la nak berjikalau...

Biar saja...

Pejam mata...

Nanti lama lama... perasaan akan jadi kering... dijemur mentari panas... di hati...

Jika perasaan telah kering, nanti, kita boleh hidup dengan tenang...

Agaknya ?

Nanti saya keringkan dulu perasaan ini... supaya nanti mata saya tidak lagi basah !


----------------------------------------- '' -------------------------------------------------

Bila diam, terasa makan dalam…
Bila berkata kata, memburukkan keadaan…

Imanku bukan lah kuat sangat…
Aku bimbang jika terusan begini, iman ku bakal runtuh…

Dosaku jadi segunung… bukan lagi sebukit…
Mampukah aku ?

Adakah lebih teruk jika... nanti... dan dosaku jadi selaut…

No comments:

Post a Comment