Search This Blog

Loading...

Sunday, October 12, 2014

First time bekam...

Korang pernah bekam tak ?

Aku tak pernah buat sebelum ni, tapi masa balik Pahang, kebetulan buat la sebab belakang aku yang dah tak berapa nak tua ni mula lenguh lenguh la kononnya. 

Biasanya kalau kat rumah, aku akan makan ubat Remethan 100 tu ok la.  Tapi, dah makan macam macam kat tempat orang, ubat tak bawak, sudahnya aku beranikan diri berbekam pulak.

Tak ada la bekam sampai berdarah darah tu... ngeri aihhhh...

Aku hanya bekam buang angin jer...

Petang tu, kami buat la... kat belakang aku... ok jer.  Balik abang aku Pok De tu, dia kata kat aku, sakit aku tu sebab AIR DAH PENUH... CISSSSSS !!!!

Mentang mentang  la aku balik Pahang tak bawak hubby aku, mereka kutuk kutuk aku.  Dia kata, aku tu karang kalau buat, nanti tak keluar darah, keluar air.... hahaha... aku gelak jer...


TAPIIII... petang tu aku sambung berbekam lagi, kat area pinggang, peha dan betis... sampai tertidor, lepas tu bila bukak, tudia...

Stress aku... ini bukan gambar aku la... ini ehsan gugel jer..

Now, dah melecet plak peha aku... adoiii la...

Kes aku tak ada la macam tu, tapi skit jer la melecet tu... Ada la dalam 10 bijik kot... adeh adeh pedissss....

Yang geramnya, Pok De tau jer dia gelak besar...

BETUL LA TU... AIR DAH PENUH....  katanya.

Adoiiii la... hahahaha....


p/s : Petua, sapa nak berbekam, pastikan jangan lebih dari 15 minit tekap tu... kalau tak, jadi macam kat atas tu... tapi bukan semua tempat la... tempat yang kulit nipis nipis la.  Orang lelaki mungkin tak jadi kot kalau kulit macam kulit boya !






No comments:

Post a Comment