Search This Blog

Monday, December 21, 2020

Menjemput ke neraka...

Berbual dengan seorang lelaki yg punya 3 isteri. Maka ditawar tawar untuk memberi tips suami suami menambah isteri.

"Minta maaf kak izan...", kata dia di saat mata kami bertentang.  Dari semalam dia bercerita tentang hal ehwal isterinya sana sini. Diceritanya tentang nak cari calon lain lagi. Saya hanya diam. Tidak menyampuk tidak pun menyungut. Biarlah... Itu hal dia. Saya buat tak tahu buat tak dengar.

Bila dia mula menawar tips itu ini pada suami saya, darah isteri tunggal ni mula mendidih. Normal. Jangan risau. Tak ada isteri tunggal yg suka gurauan begitu.

Jika tidak fikirkan keluarga, jika tak fikirkan status ustaznya dan jika tak fikirkan mulut lazer saya ni nanti memalukan suami, lalu saya hanya jawab

"Kak izan nak cari 3 lagi, bagi cukup 4, lepas ni tak perlu cari cari lagi"

Hehehe... Itu sahaja jawapan yg saya mampu beri untuk meraikan poligami yg akan membuat saya masuk neraka kalau mulut lazer saya jawab ayat yang lain.

😍😍💪💪💪

Fuh... Syukur saya berjaya menewaskan rasa marah 😃😃

------------------------------

Saya menulisnya di wall fb saya.  Untuk memberitahu saya berjaya tewaskan rasa marah saya.  Tetapi komen komen di bawahnya dari kawan kawan saya mengundang ayat neraka dan dosa.  

Post saya ini sampai ke pengetahuan Ustaz dan seperti biasa, sampai juga ke pengetahuan suami saya.  Dia kata dia bergurau.

Saya pun padam saja.  Mudah.  Bukan susah pun.  Tekan delete jer, hilang la.  

Jangan la jemput saya ke neraka dengan gurauan yang tak lucu pun...

Saya mendengar sahaja jika ada ahli keluarga menggalakkan suami cari yg lain dan seumpamanya. Tapi, mereka menghormati saya. Tiada yg termakan dengan provokasi sia sia. Dalam kepala saya telah mereka reka ayat yg saya akan keluarkan jika mereka keluarkan gurauan untuk suami cari isteri baru.

Syukur, kejadian tidaklah menjadi satu tragedi lawatan. Rasanya telah hampir 20 tahun juga sejak kali terakhir saya bertemu dengan dia. Tetiba pertemuan gini jadi memori yg tidak indah pula. 😅

Apa pun, segala yg berlegar dalam kepala, saya kena keluarkan. Dalam fb, kita terus bergelak ketawa 💪💪💪

No comments:

Post a Comment