Search This Blog

Wednesday, May 3, 2017

Bila orang meluahkan rasa...




Saya ada juga join group confessions, dan sesekali menyampuk.  Ada beberapa luahan yang berkaitan dengan pengalaman saya atau luahan rasa anak anak muda dalam tu yang kurang kasih sayang.

Macam macam luahan mereka.  Berbeza dengan DCCK atau KRT .... hahaha... kalau masuk situ, mau jantung kita bekerja kuat... buleh cepat mati... melampau kan ? Yer... itu perasaan saya...  Perasaan orang lain mana la saya tau...

https://www.facebook.com/iiumcbm/

Kekadang kita manusia ni selalu lupa.  Termasuk saya.  Masa saya belum ada anak, saya sangat sangat sedih.  Lari dari kehidupan biasa.  Menyendiri.  Ohh... sampai sekarang saya masih kekalkan tabiat menyendiri ini.  Rasanya mungkin itu sikap saya, alone is better agaknya...sebab hati saya ni halus sangat... senang terguris luka.

Lain orang, lain sikapnya dan cara penerimaannya.

Bila saya dah ramai anak... tiap hari la saya update blog dengan cerita anak anak.  Tak fikir pun perasaan orang lain.  Oh ya... saya harap mereka ambil pendekatan seperti saya... jika kita tak dapat terima keadaan sekeliling, kita cuba elakkan diri.  Untuk mengubah orang sangat sukar...

Saya rasa, ramai dah antara kita ni cuba nak ubah orang, dan akhirnya, diri mereka sendiri terluka.  Termasuk la saya... jadi, saya dah tak mahu lagi ubah orang.  Biar lah... tak mau berubah, suka hati, saya jaga hati saya sahaja... sebab hati saya akan bersama saya sampai bila bila... Hati orang ? Pepandai la mereka jaga yer...  jaga hati sendiri !

Saya tak tau dah, ke mana blogger yang sedang TTC tu, samada dah berjaya atau bagai mana.  Banyak dah lost contact.  Apa pun, akak doakan agar sentiasa bahagia... walaupun mungkin dah buat private blog, atau mungkin dah jemu share pengalaman atau mungkin dah pun menimang cahaya mata, atau apa apa saja... semoga kita semua bahagia...








No comments:

Post a Comment